مرکز خرید و فروش انواع کاشی
خانه / کاشی سنتی / تولیدکنندگان کاشی سنتی در ایران

تولیدکنندگان کاشی سنتی در ایران

کاشی سنتی، یکی از کاشی های موجود در کشور عزیزمان ایران بوده که از دیر باز در بسیاری از بناهای تاریخی به چشم می خورده. تولید کنندگان کاشی سنتی در ایران، چه امروزه و چه سال های گذشته توانسته اند کاشی هایی با کیفیت بسیار عالی را روانه بازار کنند.

آیا شما با تولیدکنندگان کاشی سنتی در ایران آشنایی دارید؟ این تولیدکنندگان چگونه به فعالیت های خود می پردازند و چه جایگاهی در بازار دارند؟
کاشی سنتی که امروزه در ساخت مساجد و حسینیه ها بیشترین کاربرد را داشته و حتی می توان سایر مدل های آن را محراب و سردرها نیز دید. این تولیدکنندگان که معمولاً در شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد در حال فعالیت هستند به خوبی هنر و ذوق ایرانی اسلامی را به تصویر می کشند. تولید کنندگان کاشی سنتی در ایران چگونه محصولاتی را وارد بازار های معاملاتی می کنند؟ کاشی سنتی در بازار شهر های مختلفی عرضه می شود که در این مقاله به بیان شان می پردازیم. وقتی برای خرید کاشی به بازار ها مراجعه می کنیم فروشنده نمونه های متنوعی را به ما ارائه می دهد که می توان از آن ها در زمینه های مختلف استفاده کرد.

کاشی سنتی، بهترین کاشی موجود در هنر کاشی کاری

اگر شما نیز به هنر کاشی کاری علاقه ی بسیاری دارید، باید بدانید که بهترین کاشی در تولید این هنر، کاشی های سنتی هستند.

کاشی های سنتی از قرن ها قبل از میلاد در کشور عزیزمان ایران در حال گسترش بودند و اوج استفاده و شکوفایی این کاشی ها زمانی بود که اسلام وارد ایران شد.

در دوران آشوری ها می توانید بسیار مشاهده کنید که برای زیبایی بنا های مختلف از این کاشی ها استفاده شده است.

مقاومت این کاشی در برابر بسیاری از اتفاقات طبیعی بالا بوده، به همین دلیل برای پایدار بودن نمای یک مکان، از کاشی های سنتی استفاده می شود.

تولید کنندگان کاشی سنتی

انواع کاشی های سنتی

  • کاشی معرق : این کاشی با تلفیق تکه های کاشی های دیگر به وجود می آید. این کاشی را می توانید در مراکز مذهبی مانند مساجد بسیار مشاهده کنید. یکی از پر زحمت ترین کاشی ها، کاشی معرق است.
  • کاشی معقلی : این کاشی ها برای نوشتن متون استفاده می شوند. معمولا به خط کوفی هستند برای نوشتن نام های خداوند و یا نام های امامان در مراکز مذهبی از آن ها بسیار استفاده می شود.
  • کاشی مشبک : همانطور که از نام این کاشی پیداست، از تیکه های جداگانه تشکیل شده است که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، نور از آن ها عبور می کند.
  • کاشی های هفت رنگ : این کاشی ها، برای زیبا سازی مکان های سنتی، با توجه به سلیقه ی فردی که به طراحی این کاشی ها می پردازد استفاده می شود.

تولید کنندگان کاشی سنتی

تولید کنندگان کاشی سنتی در ایران

تولید کنندگان کاشی سنتی در ایران، با کیفیت بسیار بالا به تولید این کاشی های بسیار عالی می پردازند. این تولید کنندگان، به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم، می توانند به فروش محصولات خود بپردازند.

تولید کنندگان کاشی سنتی

در میان انواع مختلف کاشی ها که در بازار ارائه می گردد کاشی سنتی خودنمایی می کنند. این کاشی ها با طرح های زیبایی که دارند بیشتر در مکان های مذهبی مورد استفاده قرار می گیرند. کارایی این محصولات سبب می شود مشتریان زیادی برای خرید کاشی ها اقدام می کنند که این امر زمینه را برای تولید عمده شان فراهم می آورد. در این جا می خواهیم نام برخی از تولید کنندگان را ذکر کنیم که به قرار زیر است:

  • کاشی های سنتی رنجبران
  • کاشی های سنتی قدس رضوی
  • کاشی های سنتی سلیمانی
  • کاشی های سنتی نیستان
  • کاشی های سنتی عباسی

تولید کنندگان کاشی سنتی

عرضه کاشی های سنتی در بازار

کاشی سنتی همان طور که گفتیم از نظر کارایی در سطح عالی قرار دارد و در مساجد، نما و … مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود تولید کنندگان سعی می کنند مرغوب ترین ها را تولید و در قیمت های متفاوت عرضه کنند. هر کدام از مشتریان دارای شرایط خاصی برای خرید هستند که شاهد روش های مختلفی برای عرضه کاشی سنتی هستیم که در ادامه مطلب به بیان شان می پردازیم:

  • عرضه اینترنتی کاشی های سنتی
  • عرضه ویژه کاشی های سنتی
  • عرضه سنتی کاشی های سنتی
  • عرضه مستقیم کاشی های سنتی

کاشی های سنتی در ایران

با توجه به این که ایرانیان به سنت و فرهنگ توجه گسترده ای دارند کاشی های سنتی نیز دارای بازار های فروش پر رونقی هستند. با این وجود شاهد تولید عمده کاشی ها هستیم تا دیگر کمبودی برای این محصولات احساس شود.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
حسین رحمانیان
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09103467032
پست الکترونیکی: hosienrahmanian6851@gmail.com

مطلب پیشنهادی

تولیدی کاشی سنتی

تولیدی کاشی سنتی در اصفهان

اصفهان، یکی از شهر های تاریخی کشور عزیزمان ایران، به تولید کاشی سنتی به صورت …

دیدگاهتان را بنویسید