مرکز خرید و فروش انواع کاشی
خانه / کاشی سنتی / تولیدکنندگان برتر ایرانی کاشی سنتی

تولیدکنندگان برتر ایرانی کاشی سنتی

کاشی سنتی، از قرن های گذشته در کشور عزیزمان ایران کارایی بسیاری دارد. بسیار از مسجد های قدیمی را می توانید مشاهده کنید که از کاشی های سنتی استفاده ی بسیاری کرده اند. در این مطلب به تولید کنندگان برتر ایرانی کاشی سنتی و مطالبی دیگر پیرامون این موضوع می پردازیم.

آیا شما با تولیدکنندگان برتر ایرانی کاشی سنتی آشنایی دارید؟ این تولیدکنندگان با تولیدات خود چه کمکی به معماری اصیل ایرانی کرده اند؟
شایان ذکر است کاشی سنتی در ایران به علت استقبال و علاقمندان زیادی که دارد در اکثر شهرها مانند تهران، تبریز، یزد، اصفهان و مشهد هر روزه در حال تولید می باشد. این تولیدکنندگان با ارائه زیباترین و بی نظیرترین کاشی های سنتی هنرهای صنایع دستی را هم حفظ کرده اند و هم اینکه توانسته اند بخوبی آن را به عموم افراد نشان دهند.

تولید کنندگان برتر کاشی سنتی ایرانی محصولات خود را در چه اندازه هایی برای فروش آماده می کنند؟ تولید کنندگان کاشی سنتی ایرانی را اگر می خواهید بشناسید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کاشی سنتی، زیبا ترین کاشی

هنر کاشی کاری از دیر باز توسط کاشی های سنتی انجام می شده و بسیار از افراد تا به امروز به این کار علاقه ی فوق العاده ای داشته اند.

بیشتر این کاشی ها در دیوار و یا سقف های امکان مذهبی می بینید. این هنر از قبل از پیدایش اسلام وارد ایران شد و پس از پیدایش اسلام، هنری اسلامی به خود گرفت.

اولین آثار کاشی کاری را در دوره هخامنش و آشور می بینیم. اوج شکوفایی این هنر در دوره ی ورود اسلام به ایران است.

از قدیمی ترین آثار کاشی کاری در ایران مربوط به گنبد مساجد مربوط به قرن هفت و هشت میلادی می باشد. در دوران آل بویه دو مسجد نایین و نی ریز با آجر کاری و کاشی کاری مزین شده اند.

کاشی سنتی

انواع کاشی های سنتی

  1. کاشی های معرق : سابقه ی این کاشی ها حدود 1000 سال بوده و در مراکز مذهبی مانند مساجد بسیار به چشم می خورند. یکی از پر زحمت ترین کاشی ها به هنگام نسب کاشی های معرق هستند.
  2. کاشی های معقلی : این کاشی، برای نوشتن حروف استفاده می شوند و معمولا خط کوفی را دارا هستند. از این کاشی ها برای نوشتن نام های خداوند و یا امامان در مراکز مذهبی بسیار استفاده می شود.
  3. کاشی کاری مشبک : کاشی کاری مشبک، همانطور که از نامش پیداست، از کاشی های تشکیل شده اند که به صورت جداگانه در کنار هم قرار دارند و نور از بین آن ها عبور می کند.
  4. کاشی کاری هفت رنگ : کاشی کاری هفت رنگ معمولا در بناهایی که می خواهند حالتی سنتی به خود بگیرند دیده می شود. این مدل کاشی کاری ها بسته به نوع سلیقه ی طراح و نصب کننده چیده می شوند.
  5. کاشی مقرنس : کلمه ی مقرنس اسم مفعول “قرنیز” است که از کلمه ی  یونانی کُرونیس به معنی «خمیده» گرفته شده است.

کاشی سنتی

تولید کنندگان برتر ایرانی کاشی سنتی

به دلیل استفاده ی بسیار از کاشی های سنتی در کشور عزیزمان ایران، تولید کنندگان بسیاری هستند که نام و آوای آن ها در بین علاقه مندان به کاشی کاری به چشم می خورند. این تولید کنندگان، با تولید کاشی های سنتی با کیفیت عالی، نیاز شما به این کاشی ها را به راحتی بر طرف می کنند.

کاشی سنتی

کاشی ها را وقتی در بازار ها می خواهید خریداری کنید با نمونه های متنوعی مواجه هستید که از نظر  عوامل متعددی با همدیگر تفاوت دارند.

اندازه کاشی سنتی ایرانی

کاشی ها را در بازار ها می توان در نمونه های ایرانی و خارجی جست و جو کرد که هر کدام از آن ها در سطح کیفی خاصی می باشند. در این جا موضوع مورد بحث ما کاشی سنتی ایرانی است که با نام برند های مختلفی به دست مشتریان می رسند. هر کدام از تولیدی ها ویژگی های خاصی را برای محصولات خود بر می گزینند که این موارد در انتخاب مشتریان موثر می  باشد  در این جا می خواهیم در مورد کاشی سنتی در اندازه های متفاوت بگوییم که به قرار زیر است:

  • 370 در 320 سانتی متر
  • 480 در 650 سانتی متر
  • 700 در 570 سانتی متر
  • 670 در 670 سانتی متر
  • 630 در 730 سانتی متر

کاشی سنتی

تولید کنندگان کاشی سنتی

کاشی سنتی ایرانی توسط تولید کنندگان به طور عمده برای فروش آماده می شوند. زیرا این محصولات دارای مشتریان بسیار هستند که هر کدام نظر و سلیقه خاص خود را دارند که می توانند بنا به آن اقدام نمایند. شرکت های تولید کننده کاشی سنتی در طرح و رنگ های متفاوتی محصولات را می سازند تا علاوه بر فروش در داخل زمینه را برای صادرات نیز فراهم آورند. در ادامه نام برخی از تولید کنندگان کاشی سنتی را ذکر می کنیم که به قرار زیر است:

  • شرکت تولیدی کاشی سنتی رنجبران
  • شرکت تولیدی کاشی سنتی قدس رضوی
  • شرکت تولیدی کاشی سنتی کاظم پور
  • شرکت تولیدی کاشی سنتی نیستان
  • شرکت تولیدی کاشی سنتی خشت آذین فام

کاشی سنتی

بازار فروش کاشی  سنتی

کاشی سنتی ایرانی با توجه به کارایی که دارد از بازار فروش عالی برخوردار است. در شهر های مختلفی از کشورمان این کاشی ها ساخته می شوند و در بازار ها عرضه می گردند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
حسین رحمانیان
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09103467032
پست الکترونیکی: hosienrahmanian6851@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید کاشی سنتی

خرید کاشی سنتی در فروشگاه های مجازی

امروزه تمایل مشتریان و مصرف ­کنندگان به خرید اینترنتی محصولات من جمله خرید کاشی سنتی …

دیدگاهتان را بنویسید